پماد درمان بواسیر

پماد درمان بواسیر : سریع‌ترین راه خلاصی از شر بواسیر برای همیشه

متاسفانه امروزه به دنبال مشکلات سبک زندگی مثل تغدیه نامناسب و …  خیلی از افراد دچار بواسیر یا همان هموروئید می‌شوند. این افراد نمی‌توانند سریع این بیماری را تشخیص دهند چون علائم آن را نمی‌دانند؛ مدت‌ها از درد و دردسرهای آن رنج می‌برند بی‌خبر از از این که مشکل آن‌ها به سادگی با یک پماد درمان بواسیر حل شدنی است. (بعضا نیاز به جراحی هست و بستگی به گرید هموروئید و اینا دارد)

در واقع بواسیر، به زبان ساده همان رگ‌های ورم کرده در ناحیه مقعد و یا در انتها روده هستند. ممکن است که یک فرد سال‌ها دارای بواسیر باشد و با وقوع خون‌ریزی تازه به آن پی ببرد. بواسیر به دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی و یا هموروئید داخلی و هموروئید خارجی تقسیم می‌شود.

بهتر است قبل از انتخاب پماد درمان بواسیر انواع بواسیر را بشناسیم :

بواسیر داخلی:

بواسیر داخلی در داخل مقعد قرار دارد که خب منطقا ما قادر به دیدن آن نخواهیم بود. درد و ناراحتی خاص و زیادی ندارد. در برخی از اوقات سطح آن با عبور مدفوع آسیب می‌بیند و باعث دیدن خون هنگام مدفوع کردن می‌شود. این نوع بواسیر شامل ۴ (نوع) می‌شود که برای هر یک راه‌های درمان متفاوتی وجود دارد. نوع اول آن در واقع از التهاب رگ‌های اطراف مقعد آغاز می‌شود که درمان آن راحت است و در نهایت در نوع چهارم، که درمان آن راحت نیست و بیمار نیاز به جراحی سریع دارد.

 

بواسیر خارجی:

بواسیر خارجی از بواسیر داخلی بدتر است. مدل آن به این شکل است که برآمدگی کوچکی در اطراف مقعد ظاهر می‌شود! در مورد بواسیر خارجی افراد باید در سریع‌ترین حالت ممکن اقدام به درمان کنند.

 


حتما بخوانید : بواسیر خارجی


 

دلایل ابتلا به هموروئید یا بواسیر

۱) زور زدن زیاد هنگام دفع کردن مدفوع

۲) اسهال زیاد و شدید

۳) یبوست‌های طولانی

۴) آمیزش‌های مقعدی

۵) در برخی موارد بارداری

۶) در برخی موارد، نبود فیبر در رژیم غذایی فرد

۷) وزن زیاد افراد

۸) کم بودن توانایی عضلانی فرد در سنین بالا

علائم بیماری بواسیر

بیماری بواسیر علائم متعددی دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

۱) خون‌ریزی در مدفوع

۲) وجود برجستگی در اطراف مقعد

۳) خارش شدید و یا وجود درد پس از مدفوع کردن

۴) احساس این که حتی پس از مدفوع کردن نیز روده شما به طور کامل تخلیه نشده است.

۵) چکه کردن خون پس از مدفوع

راه‌های درمان بیماری بواسیر

اگر شما هم به این بیماری دچار شده‌اید؛ اصلا نگران نباشید. برای این بیماری راه‌های درمانی و داروهای بسیار زیاد و متعددی وجود دارد. با این وجود، یکی از راه‌ها برای درمان بواسیر، استفاده از پماد درمان بواسیر است؛ اما ما تمام راه‌های درمان این بیماری را برای شما معرفی می‌کنیم البته غیر از روش جراحی که کاملا بحث تخصصی هستش و باید توسط پزشک ویزیت شوید و تشخیص داده شود و سپس مراحل درمان برای شما انجام شود.

راه های درمان بواسیر شامل این موارد می‌شوند:

۱) درمان بواسیر با استفاده از لیزر

۲) استفاده از پماد‌ درمان بواسیر

۳) اسکلروتراپی

۴) درمان‌های خانگی

۵) استفاده از شیاف آنتی هموروئید

۶) استفاده از داروی هیدروکورتیزون

۷) استفاده از ژل فلبرا

تمام هفت مورد بالا راه‌های درمان بیماری بواسیر هستند؛ البته که راه های دیگری نیز برای درمان بواسیر وجود دارد که چون علمی نیستند و یا اطلاعات دقیقی از آن‌ها در دست نیست در مورد آن‌ها صحبت نمی‌کنیم و هر یک کاربرد خود را دارند؛ اما از آن جایی که سریع‌ترین راه خلاصی از مشکلات بیماری بواسیر استفاده از ژل و پماد درمان بواسیر است، ما فقط این بخش را بررسی خواهیم کرد. البته که خود ژل و پماد‌های درمان بواسیر نیز مدل‌های مختلفی دارند.

انواع پماد درمان بواسیر

قبل از آن ‌که بخواهیم در مورد انواع پماد درمان بواسیر صحبت کنیم حتما قبل از تهیه با پزشک خود نیز مشورت کنید تا بهترین پماد برای شما باشد. برای درمان یا کاهش مشکلات بواسیر، ۶ مدل ژل و پماد معروف و تایید شده وجود دارد. در این بخش هر شش مدل ژل و پماد را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم و برای شما به طور کامل و مفصل بررسی می‌کنیم. این شش ژل و پماد عبارتند از:

۱) پماد لیدوکائین

این مورد پماد درمان بواسیر نیست و بیشتر درمان علامتی است.  لیدوکایین در واقع یک بی‌حس کننده موضعی است و باعث از بین رفتن درد ناحیه می‌شود. وقتی که شما از این پماد استفاده می‌کنید در واقع راه انتقال پیام‌های عصبی را می‌بندید و دیگر دردی را احساس نمی‌کنید. نکته مهم این پماد این است که در صورت باردار بودن و یا داشتن حساسیت به پمادهای موضعی و یا لیدوکائین، حتما باید با پزشک مربوطه قبل از مصرف مشورت کنید.

این پماد چون باعث انتقال نیافتن پیام‌های عصبی می‌شود، ممکن است کم‌کم باعث بهبودی بواسیر شما نیز بشود.

۲) پماد ایپروئید

این پماد، پماد آنتی همورویید است. همان طور که در بخش قبل نیز گفتیم همورویید نام دیگر بواسیر است و پمادهای آنتی همورویید همان‌طور که از نامشان پیداست، یعنی پماد ضد بواسیر که منطقا باعث کاهش علائم بواسیر خواهد شد.

این پماد می‌تواند التهاب و تورم را کاهش دهد و بی‌حسی ایجاد کند. پماد ایپروئید خارش و درد را نیز کاهش می‌دهد. ایپروئید ناحیه مربوطه را مرطوب نگه می‌دارد و کم‌کم شروع به کاهش التهاب و درد می‌کند که خود باعث بهتر شدن بواسیر به مرور زمان می‌شود.

قبل از مصرف این پماد، نیاز است که ناحیه مربوطه را به خوبی بشویید که کاملا تمیز باشد. اصولا از این پماد هر شش ساعت یکبار یا همان چهار بار در روز استفاده می‌شود؛ اما توصیه ما این است که حتما با مشورت پزشک این کار را انجام دهید و از این پماد استفاده کنید.

از جانب عوارض و اثرات جانبی آن اصلا نگران نباشید چون تقریبا عوارض آن به صفر میل می‌کند. این مورد را نیز بدانید که مصرف بیش از حد این دارو اصلا توصیه نمی‌شود چون خطرناک است.

۳) پماد ام‌جی

این پماد درمان بواسیر یک داروی طبیعی است. پایه ی اصلی این دارو از فرآوری گیاه «مورد» ساخته شده. این پماد نیز مانند پمادهای دیگر، درد و سوزش را کاهش می‌دهد و همچنین علائم همورویید را کاهش می‌دهد. پماد ام‌جی درد را نیز کاهش می‌دهد و عملکرد مطلوبی دارد.

۴) پماد و لوسیون پراموکسین

این پماد و لوسیون علاوه بر درمان بواسیر، برای بیماری‌هایی چون آفتاب سوختگی و یا اگزما و برخی بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود. استفاده از این پماد برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است. همچنین استفاده از آن برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز به اجازه پزشک نیاز دارد.

این پماد تعدادی عوارض پس از مصرف مثل خشک شدن پوست، تاول زدن پوست و یا نازک شدن پوست را دارد. پس حتما برای استفاده از آن در هر سنی با پزشک مربوطه مشورت کنید.


شما در این مقاله می‌خوانید : پماد درمان بواسیر


 

۵) ژل فلبرا

 

ژل فلبرا را نیز که از سال ۹۸ تولید شده است به این لیست اضافه کنید. این ژل جهت رفع و درمان علائم هموروئید خارجی بسیار موثر بوده و در مرور زمان باعث کاهش درد و علائم هموروئید خارجی می‌شود. پایه اصلی این ژل ( ماده دارویی هپارین ) می‌باشد.

این ژل علاوه بر موردی که به آن اشاره کردیم خاصیت ضد انعقادی نیز دارد و در رفع انواع کبودی فوق العاده عمل می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از مصرف تمام این محصولات با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه برای مشکل شما باشد.


سخنی کوتاه

شرکت ایده دارو طب فعال در زمینه تولید دارو و مکمل رژیمی غذایی و ملزومات دارویی بوده و با سابقه درخشانی نزدیک به یک دهه!در این صنعت می‌باشد. این شرکت با تکیه بر دانش فنی خود سعی بر تولید محصولات در داخل کشور نموده که همزمان هم با ایجاد اشتغال!و هم با ارائه محصولاتی با کیفیت، سعی بر تولید محصولاتی با کیفیت دارد.!ژل فلبرا دارای ویژگی بسیاری است. امیدواریم مانند محصولات دیگرمان از مصرف این محصول نیز راضی باشید.!ژل فلبرا برای کسانی که دنبال رفع کبودی گردن هستند بسیار مفید می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید علاوه بر وب‌سایت شرکت ایده دارو طب از طریق شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام باما در ارتباط باشید!و سوالات خود را از طریق این شبکه با ما در میان بگذارید. آدرس اینستاگرام ما ( لطفا کلیک کنید ) می‌باشد.

گروه علمی شرکت ایده دارو طب

با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید